HELENA TORAÑO. MIRADA PAL NORTE.(*)
Llanes, patria grande de Pin de Pria, de Celso Amieva, de
Pablo Ardisana… mira pal norte. Al sur la sierra de Cuera, como un murallón,
nun dexa que la vista se pierda más p´allá
del color gris de la borrina y la caliza del cercanu monte. Por embargu
ábrese azúl lluminosu al norte, a la mar
Cantábrica camín de les islles britániques. Dicen que dende los cantiles
llaniscos óyense cantar los gallos
n´Inglaterra. Quién sabe si dende esos cantiles l´oyíu atentu y la mirada sollerte
de la pintora llanisca Helena Toraño escuhó
y vio la música y la lluz del camín a recorrer, el camín del norte. Porque
d´ellí vien esi movimientu artísticu, ún de los más importantes de la segunda
metá del siglu pasáu, el pop.
El pop, lo popular, ye un movimientu urbanu que naz como una
necesidá, frente a elitismu de lo clásico,
como una nueva cultura de mases. Ye na música onde esti movimientu
llogra los mayores ésitos. Pero no plástico tamién algama un destacáu puestu.
En Londres en 1956, el “Independent Group” entamó nel Institutu d´Arte
Contemporaniu, la exposición “Esto ye mañana”, con un cartelu fechu pol artista
Richard Hamilton, un collage entituláu
“¿Qué ye lo que fai que les cases d´agora sean tan diferentes, tan atractives?”
onde un musculosu mozu garraba un enorme chupachups con un lletreru que ponía POP lo que-y daria
depués nome al movimientu.
Del pop, pero tamién la música y el cine independiente, de la
nouvelle vague, son fontes d´inspiración
d´esta moza pintora asturiana.
La figura humana, el collage, los distintos planos, lo
onírico, y en dellos casos lo surrealista aparecen en composiciones como pequeñes
histories, pequeñes dramaturxes, enllenes de personaxes reales y de ficción,
non faltes d´humor y cierta ironía con interrogantes abiertos pa que
l´espectador complete la hestoria. La improvisación, el bocetu lixeru, manda
sobre l´acabáu y la meticulisidá, lo que-y da la frescura de lo inmediato. La
lluz intensa y los colores planos, la perspectiva, los puntos de fuga
(in)posibles de los suelos son dalgunos de los elementos colos que xuega nes
sos composiciones. La so obra, a pesar de la so corta edá llogra una coherencia
estética, nada corriente pa una artista de la xeneración dixital, d´internet y
de les redes sociales, onde l´arte, la creación, ye daqué más que copiar y
pegar.
Lluis Antón González.
* Artículu publicáu na revista El Summun.
0 Comments:
Post a Comment
<< Home